Μέθοδοι Παρέμβασης


Sensory integration - Αισθητική ολοκλήρωση

Ο ανθρώπινος οργανισμός έχει την ικανότητα να προσλαμβάνει, να επεξεργάζεται, να οργανώνει και να αποκρίνεται στα εσωτερικά αλλά και εξωτερικά ερεθίσματα, διατηρώντας μια διαρκή ισορροπία με το περιβάλλον. Συχνά, το ταξίδι της αισθητηριακής πληροφορίας συναντά “εμπόδια” σ’ αυτή την διαδρομή και παρατηρείται δυσλειτουργία στην διαδικασία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Η δυσλειτουργία αυτή μπορεί να είναι αμιγής ή συνοδή σε άλλες διαταραχές όπως η εγκεφαλική παράλυση, γενετικά σύνδρομα, αυτισμός ή να αποτελεί την βάση άλλων διαταραχών όπως η διάσπαση προσοχής – υπερκινητικότητα, η δυσγραφία, κ.α. Μέσω της παρέμβασης βοηθάμε το παιδί να οργανώνει το κεντρικό νευρικό σύστημα με την παροχή κατάλληλων αισθητηριακών ερεθισμάτων, να συντονίζει και να ελέγχει αυτά τα ερεθίσματα και να αναπτύσσει μια οργανωμένη αντίδραση σε αυτά.



TEACCH

Αυτονομία και Προβλεψιμότητα. Στόχος του εκπαιδευτή είναι να μάθει το παιδί να επικοινωνεί αυθόρμητα και λειτουργικά, να παραμένει πιο ήρεμο, να εστιάζει την προσοχή του σε ό,τι είναι σημαντικό, να ενισχύει την ανεξαρτησία του και να βοηθά στην αντιμετώπιση προβλημάτων. Τα βασικά στοιχεία της δομημένης εκπαίδευσης TEACCH είναι: Δόμηση και οργάνωση του φυσικού περιβάλλοντος, Ατομικό ημερήσιο πρόγραμμα, Σύστημα ατομικής εργασίας.



CBT

H Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία (Cognitive Behavioral Τherapy- CBΤ) είναι μια μέθοδος ψυχοθεραπείας, κατά την οποία παντρεύεται η Γνωσιακή και η Συμπεριφορική θεραπεία. Πρόκειται για μία συνεργατική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ θεραπευτή και θεραπευόμενου κατά την οποία επιχειρείται να γίνει κατανοητό από τον τελευταίο ότι ο τρόπος που σκέφτεται επηρεάζει τη συμπεριφορά του, τα συναισθήματά του αλλά και τον τρόπο που αντιδρά το σώμα του.

Κέντρο Λογοθεραπείας - Εργοθεραπείας & Ψυχοπαιδαγωγικής Υποστήριξης στο Μενίδι
Share by: